Blestemul contestațiilor și nepăsarea parlamentarilor au stopat cele mai importante lucrări de infrastructură din Argeș

Ne-am obișnuit deja cu probleme atunci când vorbim despre realizarea drumului expres Pitești-Craiova și a autostrăzii Pitești-Sibiu. Cele două lucrări, de maximă importanță pentru economia argeșeană, par a fi lovite de un blestem- cel al contestațiilor și al licitațiilor anulate! În lipsa unei legi a achizițiilor publice actualizată, scenariul de coșmar, al contestațiilor cu sau fără motiv, se poate repeta oricând. Și asta în timp ce parlamentarii puterii, inclusiv cei din Argeș, dorm pe ei (vezi Legea Bugetului, votată cu 3 luni întârziere) sau sunt mai preocupați de Legile Justiției.

Astfel, italienii de la Tirrena Scavi şi chinezii de la China Railway au fost eliminaţi din cursa pentru proiectarea şi construirea secţiunii 5 a autostrăzii Sibiu – Piteşti. Cele două firme au depus pe 11 martie contestaţii la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Motivul ar fi acela că CNAIR le-a respins ofertele în cadrul licitaţiei pentru secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti din autostradă. Rămâne de văzut dacă, în urma contestaţiilor, constructorii italieni şi chinezi vor reveni în cursă sau vor fi eliminaţi definitiv.

Anul trecut, alţi doi constructori au fost eliminaţi din cursa pentru secţiunea 5 a autostrăzii Sibiu – Piteşti, respectiv italienii de la Itinera şi orădenii de la Trameco.

Secțiunea 5 este amplasată în județul Argeș, are o lungime de 30,35 km, iar traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești. În octombrie 2017, CNAIR a primit opt oferte pentru secțiunea dintre Curtea de Argeș și Pitești (km 92+600 – 122+950), valoarea contractului pus la bătaie de Transporturi fiind de 1,834 miliarde de lei, fară TVA.

Licitația pentru proiectarea și execuția tronsonului 3 (32 km) al Drumului Expres Pitești-Craiova a fost anulată de către CNAIR, la începutul lunii martie, la peste un an și jumătate de când a fost lansată. Se pare că aceeași soartă va avea și tronsonul 4, după contestații ale companiei Strabag care au avut succes în instanță. Pentru cele două tronsoane licitațiile pentru proiectare și execuție au fost lansate încă din iulie 2017, dar au fost rapid lovite de contestații ce ulterior au fost confirmate de instanță.