Doi primari, atac incredibil la adresa Primăriei Pitești! Vezi replica!

Primarul din Micești, Dumitru Voicu și primarul din Albota, Ion Dumitru, au dat vina azi pe reprezentanții Primăriei Pitești pentru eșecul transportului din zona metropolitană. Întâlnirea cu reprezentanții CJ Argeș, prilejuită de un protest al localnicilor din Micești, a dus inevitabil la discuții despre demersurile din trecut. Primarul din Albota a spus că "efectiv Primăria Pitești și-a bătut joc de noi!", pentru că inițial se mersese pe ideea de transport metropolitan. Primarul din Micești a spus chiar că CL Pitești s-ar fi opus unei asocieri cu localitatea sa și cu Mărăcineni, pentru dezvoltarea unei ADI locale de transport călători. "CL Pitești n-a catadicsit să emită o HCL de asociere! Nu-i dor mâinile să voteze o asociere!", a spus primarul Voicu.

Realitatea este însă că Primăria Pitești nu mai poate, în actuala situație, să se asocieze cu nimeni sau să facă servicii de transport în zona metropolitană. La mijloc sunt proiecte de zeci de milioane lei, pentru care se riscă pierderea finanțării europene. Viceprimarul Piteștiului, Sorin Apostoliceanu, a refuzat să dea replica la astfel de acuzații. A încercat să lămurească lucrurile directorul Publitrans 2000 SA, Manuel Rotaru.

"Legea nu ne mai permitea să facem trasee pe zona metropolitană, ca înainte de 1990. ADI de transport nu sunt foarte bine reglementate, nu este aceeași situație ca la apă și canalizare, de exemplu. La noi nu s-a creat niciodată o ADI de transport adevărată! ADI Zona Metropolitană Pitești a fost creată la inițiativa CJ Argeș, pentru mai multe servicii.  Oricum până în 2015 nu eram pregătiți pentru așa ceva- noi (n.r. Publitrans 2000 SA) aveam doar 26 de autobuze (n.r. restul erau ale asociaților Girexim și CNCD), nu îndeplineam criteriile de operator regional. De-abia din 2015 puteam intra în joc, dar acum a apărut oportunitatea fondurilor europene", ne-a declarat directorul Rotaru. Concret, Piteștiul vrea să atragă 9,3 milioane lei pentru modernizarea a 99 de stații de așteptare, 28 milioane lei pentru integrarea unui sistem de eTicketing și 93 milioane lei pentru achiziția de autobuze ecologice. Toate cele trei proiecte sunt avizate pentru obținerea finanțării prin POR Axa 4.1e "sprijinirea dezvoltării urbane durabile" și ar fi puse în pericol de crearea unei asociații de transport cu altă localitate.