Nicolae Georgescu: “Sunt de acord cu eliminarea imunității parlamentarilor,a președintelui și desființarea oricărei forme de imunitate.’’

Nicoale Georgescu a acceptat un interviu în care toate cărțile au fost pe masă, un interviu care nu a depăști cadrul legislativ în care poate funcționa un parlamentar, așa cum se întâmplă în mod mincinos cu unii candidați care promit ceea ce nu vor putea face niciodată din această poziție, un interviu care a scos la iveală un om deschis, la curent cu tot ceea ce se întâmplă în Argeș și în țară și mai ales dispus să vorbească deschis și să-și asume poziția . Nicolae Georgescu a tras o concluzie pe care nimeni nu o poate contracara – în Parlament contează calitatea parlamentarului, educația, cultura și bunele lui intenții.

Domnule deputat, una dintre atribuțiile unui parlamentar este să acționeze în interesul circumscripției electorale pe care o reprezintă. Ca să acționeze în această direcție, este obligatoriu să cunoască interesul circumscripției. Ce interese ați identificat până acum și care este direcția în care veți acționa, dacă veți lua un al doilea mandat din partea alegătorilor ?

N.G.  Ați punctat foarte corect! În primul rând, parlamentarul trebuie să acționeze în interesul circumscripției pe care o reprezintă, pentru că, în fond, parlamentarul trebuie să cunoască foarte bine problemele din acea zonă. Sincer, vreau să încep cu Piteștiul, mai ales că am avut de fiecare dată sprijinul necesar de aici. Avem un primar foarte implicat și entuziast, iar agenda dumnealui pentru următorul mandat m-a convins. Îmi doresc să fie finalizate și voi sprijini proiectele Piteștiului pentru că, printre altele, avem nevoie de noi poduri peste Râul Argeș,o centură de vest a orașului, un parc industrial în Pitești, o zonă metropolitană.

În altă ordine de idei, nevoile și problemele argeșenilor vor fi în atenția mea. Zilnic, încă din campania pentru alegerile locale, am mers printre oameni și am notat problemele acestora. Sunt foarte multe lucruri de rezolvat, însă sunt o persoană care niciodată nu uită ce promite și care nu se dă la o parte. Dacă ar fi să realizez o ordine a domeniilor, deși ordinea poate fi oricare, aș puncta, în principal, în domenii precum Educație (eu fiind cadru didactic de profesie) și Sănătate (deoarece trebuie făcut ceva concret și real privind evitarea răspândirii virusului).

Pentru mine, Argeșul va fi pe primul loc, deoarece Argeșul reprezintă casa mea. Județul nostru are nevoie de proiecte cu finanțare națională și europeană.

Ca temă de campanie a fost reîncălzită ideea reducerii numărului de parlamentari, o ideepe care românii au și votat-o în cadrul unui referendum de care nu s-a mai ținut cont. Care este părerea dumneavoastră cu privire la acest subiect și de ce nu a fost implementată voința publică?

N. G.  Aveți dreptate și apreciez din nou întrebarea, mai ales că punctați un argument categoric, referendumul în care românii au votat. Însă, problema principală nu este legată deloc de numărul parlamentarilor. Problema este legată de calitatea și pregătirea profesională a parlamentarilor. Ca să vă dau și un exemplu, am și eu un argument la fel de solid ca al dumneavoastră, nu cantitatea contează, ci calitatea. Este valabil acest lucru pentru orice domeniu.

Cât de necesară credeți că ar fi legiferarea în privința răspunderii magistraților? Cum credeți că ar schimba acest lucru calitatea actului de justiție?

N.G.  Foarte important și acest aspect. Deși aduceți în discuție un subiect sensibil, nu mă voi feri deloc să îmi exprim punctul de vedere. De fiecare dată am susținut că sunt de acord cu eliminarea imunității parlamentarilor, a președintelui și desființarea oricărei forme de imunitate. Așadar, categoric sunt de acord cu orice legiferare privind răspunderea magistraților. Consider că trebuie să mergem pe ideea egalității de orice fel.

Cât de mult ajută în acest moment legislația din învățământ la realizarea unui act educațional de calitate și ce anume ar trebui modificat pe viitor pentru ca sistemul de învățământ din România să redevină performant ?

N.G.   Un alt subiect sensibil, însă ați remarcat, din nou, foarte bine. Este adevărat, sunt destule hibe privind legislația din domeniul educațional. Vorbim despre un domeniu drag și apropiat mie, deoarece de aici provin și aici mi-am format o carieră înainte de a avansa în cea politică. Punctați din nou foarte bine și faptul că sistemul de învățământ din România trebuie să devină performant... Întreb,deși retoric, cum? Cu astfel de guvernanți care nu au idei și soluții... Cu acești oameni care au carantinat educația în anul 2020... Care au închis școlile și i-au trimis pe elevi acasă, fără să le pese de nimic... Dacă elevii au tablete, dacă au cumva internet, dacă profesorii sunt pregătiți pentru acest mod de desfășurare a activității... Dacă au acești copii cu cine să stea acasă și să îi sprijine în tentativa de a desfășura, totuși, orele on-line...

Sunt foarte multe de spus, de punctat, de adăugat, însă, îmi exprim speranța că 6 decembrie va fi momentul schimbării. Cu siguranță știți și sunteți la curent, personal, am mai prezentat acest lucru, PSD are un program de guvernare și în domeniul  Educație foarte bine pus la punct. Un program care se adresează fiecărui cadru didactic și elev, un program care face față oricărei situații neprevăzute. Spun acest lucru deoarece este incalificabil modul în care guvernanții au gestionat Educația în 2020,  Educația – cea care reprezintă punctul de pornire în viitorul acestei țări.

Rămânem tot în domeniul învățământ și aș vrea să vă întreb cum credeți ca s-ar putea pune punct numeroaselor scandaluri de plagiat? Credeți că e necesară o schimbare de legislație pentru a nu mai exista discuții în legătura cu diplomele obținute fără merit? Care vor fi prioritățile dumneavoastră în viitorul mandat?

N.G.  Întrebarea, la fel ca și răspunsul sunt asemănătoare cu cele de mai devreme, unde am transmis clar că îmi doresc egalitate, aceleași șanse etc. Să știți, ca și cadru didactic sunt foarte strict. Așadar, nu am permis și nu voi permite niciodată furtul de niciun fel în domeniul educațional. Le-am spus de fiecare dată și elevilor și i-am făcut să înțeleagă că, atunci când păcălesc, practic se păcălesc pe ei. Ceea ce nu le va face deloc bine pe viitor. Avansând la nivelul de care vorbiți, trebuie o legislație exactă și corectă. Nu este normal ca diplomele să fie obținute pe bandă rulantă, iar apoi de pe urma acestui lucru să se obțină și beneficii. Însă, întreg sistemul trebuie curățat din temelii, pentru că vorbim despre un întreg sistem. Și vă voi da și câte un exemplu... Să nu uităm de oamenii numiți de guvernanți în funcții cheie, care nici măcar nu au diplome de Bacalaureat! Ne-am făcut de râs? Da, chiar la nivel internațional. Domnul Ludovic Orban știe mai bine...

Să continui? Ce părere au acum oamenii ce și-au acordat votul, însă, au aflat că aleșii nu au studiile cu care s-au lăudat atunci când aveau nevoie de imagine...

Este trist ce se întâmplă și trebuie schimbate multe lucruri cu privire la acest aspect.

 

Autor - Steluța Chiriță