Avem un drum national …de pământ. Află care este acela, și ce fac autoritățile cu el

În scripte este drum național dar în realitate e biată șosea desfundată care  arată ca în Evul Mediu. Nu a cunoscut asfaltul. Este un drum care ar putea lega mai multe zone turistice și care ar putea deveni o alternativă, până la construirea autostrăzii Pitești –Sibiu, la ceea ce este astăzi DN 7, un drum supraaglomerat și care devine infernal când se fac lucări de reparații, ața cum se întamplă acum în zona Drăganu.
Este un drum care, daca s-ar fi ocupat cineva soarta lui , ar fi adus beneficii însă nimeni nu vrea să audă de el. Este vorba despre drumul național 7D, cel mai scurt drum dintre Valea Oltului și Pitești via Curtea de Argeș, singurul drum național de pământ din România. A mai fost unul în Moldova, DN24 C Rădăuți Prut –Manoleasca, pe care autoritățile au promis că îl asfaltează încă din 2013 dar nu au apucat până în prezent să și facă acest lucru deși fostul premier Victor Ponta, care descoperise drumul cu pricina în 2013, îl cataloga drept o rușine națională. Nu știa însă că mai există o astfel de situație și într-o altă parte de țără, ‟rușine‟ care leagă Oltenia de Muntenia și care nu poate fi deocamdată folosit fiind de fapt un drum fantomă.
Anul acesta DN 7D a intrat în sfârșit în atenția CNADNR , companie care pare a se ocupa mai degrabă cu studiile de fezabilitate decât cu drumurile și puținele autostrăzi din țară căci la sfărșitul anului trecut au fost reluate studiile de fezabilitate pentru asfaltarea acestui drum. Se lucrează de zor de refacerea documentației de avizare și la expertiza tehnica iar licitația a fost câștigată de o companie care a început deja măsurătorile în zonă. Nimeni însă nu poate garanta că DN 7D, drumul care ar putea oferi alternativă Văii Oltului, mai ales când există alunecări de teren și căderi de stâncă, fenomene care paralizează circulația, nu va avea soarta celui din Moldova pentru care au fost făcute studii de fezabilitate, s-a început asfaltarea dar nu s-a mai finalizat niciodată.
Pentru DN 7D au fost făcute sute de memorii si adrese , au existat procese intentate de șoferii care și-au distrus mașinile însă deocamdată nimeni nu a vrut să știe de existența lui deși ar putea scurta drumul dintre Pitești și Sibiu cu 80 de km.
Repararea drumului ar costa 150 de milioane de euro. Din acești bani platforma drumului poate fi lărgită la zece metri iar întreaga șosea va putea fi asfaltată.
Banii necesari pot veni fie din împrumuturi ale Băncii Europene de Investiții fie prin renunțarea la proiecte scumpe, inutile, cuprinse în planurile companiei. Deocamdată DN7D a rămas exact ceea ce a fost-un drum desfundat pe care se poate circula doar cu căruța. Banii pentru studiile de fezabilitate au fost alocați iar studii și experitze se tot fac dar atât. Între timp, pe DN 7 șirul de autovehicule blocate în trafic din cauza lucrărilor de decopertare de la Drăganu se întind pe zeci de kilomentri iar timpii de așteptare ajung și la 40 de minute.