Taxa de salubrizare – Stadiu de implementare

Prin H.C.L. nr.40/28.01.2020 pentru aprobarea Studiului de oportunitate privind stabilirea soluțiilor optime de organizare și gestionare a serviciului de utilitate publică de salubrizare în Municipiul Pitești s-a aprobat instituirea taxei de salubrizare în municipiul Pitești, ca plată efectuată de utilizatorii casnici pentru contravaloarea serviciului de salubrizare de care beneficiază, iar prin HCL nr.147/29.04.2020 s-a aprobat Regulamentul de stabilire și încasare a taxei de salubrizare

 În prezent se derulează procedura de avizare a documentației la Consiliul Concurenței, iar valoarea taxei de salubrizare va fi aprobată odată cu încredințarea serviciului către S.C. Salubritate 2000 S.A., societate la care Consiliul Local al Municipiului Pitești este unic acționar.

Cetățenii municipiului Pitesti depun in aceasta perioada Declaratia fiscala pentru stabilirea taxei de salubrizare.

 

Declarația fiscală se poate depune la:

1.    Asociațiile de proprietari/chiriași, de comun acord cu conducerea acestora prin intermediul președinților de asociații de proprietari/chiriași sau administratorilor acestor asociații, pe baza unui borderou centralizator;

2.     Biroul primire Declarații taxă de salubrizare, situat în str. Justiției, nr. 2 [între Cinematograful Sebastian Papaiani (fost Cinematograf Modern) și Biblioteca Județeană “Dinicu Golescu” Argeș];

3.     Centrul de încasări situat în bulevardul Republicii, bl. 214, parter (zona Gară Sud);

4.     Centrul de încasări situat în bulevardul 1 Decembrie 1918, bl. M5a, parter (zona piaţă agroalimentară Găvana II-III);

5.     Centrul de încasări situat în strada Bradului (lângă Şcoala nr. 12, cartier Trivale);

6.     Centrul de încasări situat în bulevardul Republicii, bl. G1, parter (zona Centrul Cultural al Municipiului Piteşti);

          NOTĂ : a fost amenajat și în viitorul apropiat va fi deschis un nou BIROU de primire a Declarațiilor la Complexul Ciocărlia- zona Nord ;

Declarația se poate depune și prin mijloace electronice de transmitere la distanță:

a)     fax la numărul: 0248.21.21.66;

b)    poștă electronică la adresa de email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.;

c)     platforma de contact disponibilă la adresa de internet www.primariapitesti.ro, secțiunea Impozite și taxe locale / Declaratii Online;

d)    adresa de internet www.primariapitesti.ro, opțiunea Servicii electronice – Depunere ONLINE. DECLARAȚIE TAXĂ SALUBRIZARE;

e)     servicii poștale.

 

Situație declarații depuse până la data de 31.07.2020

Nr. Crt.

Modalitate de transmitere

Nr.

1

Declarații depuse la ghișee

26.059

2

Declarații depuse prin platforma comunicațională

12.694

3

Declarații transmise pe e-mail

5.595

4

Declarații transmise pe fax

842

5

Declarații transmise prin poștă

149

 

Total

45.339

           NOTA : pana la data de 31.07.2020 din totalul de 45.339 declaratii depuse au fost procesate în aplicația de taxe și impozite 23.171, rezultand un numar de 41.617 persoane inregistrate ;

          Potrivit estimarilor, din totalul declaratiilor depuse pana la 31.07.2020 rezulta un numar de aproximativ 82.000 persoane declarate.

          IMPORTANT :

          In perioada 02.06.2020-30.09.2020, persoanele fizice care au în proprietate clădiri (case, apartamente, garsoniere), situate în Municipiul Pitești, au obligația depunerii declarației fiscale pentru stabilirea taxei de salubrizare. În cazul nedepunerii declarației până la data 30.09.2020, obligația de plată se va stabili din oficiu, pentru fiecare clădire, pe baza estimării unui număr de 7 persoane, urmând ca după depunerea declarației fiscale de către contribuabili să se efectueze modificări.