RCA ar putea fi plătită în funcţie de orele de utilizare a maşinii

Revoluţia tehnologică la nivel mondial va permite apariţia poliţelor CASCO sau chiar RCA plătite ”cu ora”. O simplă modificare a Normei RCA ar permite vânzarea unei poliţe RCA cu preţul reglabil în funcţie de numărul orelor de utilizare a maşinii folosind sisteme telematice. ASF a propus deja societăţilor de asigurări să se gândească la noi produse care ar veni în ajutorul consumatorilor şi ar permite asigurătorilor să facă faţă cu succes provocărilor din zona tehnologică. România este una din puținele țări reprezentate la nivel european în dezvoltarea inovațiilor tehnologice în asigurări prin participarea lui Călin Rangu, Director ASF, în cadrul Comitetului InsurTech Task Force organizat de Autoritatea Europeană de Asigurări și Pensii (EIOPA), cel care ne-a spus despre acest nou sistem.


Astfel, Călin Rangu a declarat că deja s-a discutat cu asigurătorii varianta unui produs nou RCA, care să permită plata asigurării în funcţie de timpul de utilizare al maşinii. Mai exact, „asigurarea ar putea funcţiona ca un serviciu. Maşina o folosesc poate trei ore pe zi sau trei ore pe săptămână şi atunci preţul poliţei RCA poate fi reglat în funcţie de acest lucru. De exemplu, există poliţa RCA care poate fi încheiată online şi care poate avea un preţ foarte mic. Plăteşti o sumă fixă, iar la final se poate face un fel de regularizare a preţului poliţei, în funcţie de cât ai utilizat maşina. Un astfel de produs inovator poate fi realizat de asigurător şi nu trebuie decât o modificare a Normei RCA", a declarat Călin Rangu.

Directorul Coordonatorul InsurTech spune că este greu până va apărea un prim asigurător care să scoată un astfel de produs şi că o astfel de mişcare ar putea fi interpretată ca o transformare a asigurătorilor în prestatori de servicii, dar viitorul aparţine acestor servicii financiare, inclusiv cele bancare, din ce în ce mai frecvent oferite de marile huburi de servicii internaţionale, ca  Amazon, de exemplu. De altfel, eMag vinde oricum poliţe RCA online.

ASF susține implementarea noilor tehnologii încă din 2015, când a emis o normă referitoare la susținerea vânzării de produse de asigurare on-line, permițând inclusiv soluțiile biometrice. Noua norma RCA din 2017 prevede de asemenea utilizarea tehnologiilor telematics și cele pentru avizarea și soluționarea electronică a dosarelor de daună.

„Asigurătorii analizează opțiunile aplicării dezvoltărilor tehnologice. Se analizează modificarea modelelor de business care să fie centrate mai mult pe fiecare client în parte. O variantă este a se trece într-un viitor mai apropiat sau mai îndepărtat la modelul de asigurare de tip asigurare-ca-un-serviciu, asigurare pe care o achiziționezi când estimezi că în momentul apariției te expui riscului respectiv. Se analizează dezvoltarea micro-produselor de asigurare, adaptate mai mult condițiilor de viață și sănătate ale oamenilor, oferite în momentele de viață care pot genera riscuri-de exemplu când ieși cu bicicleta la plimbare", precizează Călin Rangu pentru economica.net.